Första advent

Så är det dags igen, första advent! Lovely. Vi smygbörjade redan igår med glögg, pepparkaka, saffransmuffins och (här kommer det viktigaste) julmusiken. Stämningen var på topp med Absolute Christmas och Triads "Tänd ett ljus" på hög volym, helt ljuvligt. Vi fortsätter julmyset ikväll med risgrynsgröt och förhoppningsvis ännu mer julmusik.. Mmm.. 

Dagen idag började jag klockan nio då jag, något yrvaket efter en natt fylld av plugg och  för lite sömn, steg upp och hoppade in i duschen. Ett par timmar senare stegade jag glatt in i en slags kyrka i West End. Tyvärr firar de inte alls första advent som vi, så inga klassiker, men det var en väldigt trevlig upplevelse ändå! Alla är väldigt sociala, inte mindre än nio personer var framme och pratade med mig innan och efter själva gudstjänsten.. Det skulle väl aldrig hända i Sverige?Jag blev dessutom skjutsad hela vägen hem till dörren av två trevliga flickor, Lori and Ali, som bjöd in mig till deras flat på middag..! Ha! Inte illa. 

Dags för mig att plugga igen, innan det blir grötdags. På torsdag kommer Anne! Tjohooo!  

Tjingeling

/Julia

Kommentarer
Postat av: emelie

saknar dig julia! ska bli roligt att träffas igen i januari! då får ni komma på inflyttningsfest hos mig!

2008-12-06 @ 20:19:51
URL: http://whirl.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0