Halloween

Helgens fredag var en upplevelse utan dess like. Det började tidigt med att vi gick ut på stan och letade efter ögonfransar och partykläder.. Tre par lösögonfransar, en stor och mysig tröja och två kjolar senare traskade vi hem, smått hungriga och lite trötta. Detta skulle åtgärdas! Vi började med att stilla hungern (pasta och köttfärssås för min del) för att sedan sätta på partymusiken och göra oss i ordning vilket plötsligt gjorde aftonen till en riktigt tjejig tjejkväll med smink-, hår- och nagelstyling.. Ack så mycket skratt och hårspray! Vi sprang upp och ner för vår lilla trappa för att låna kläder, make-up eller för att få ett godkännande på outfiten.. Och vilka pangbrudar vi blev (Se nedan)!

Efter att ha spenderat alldeles för mycket tid på vårt yttre kom plötsligt insidan i fokus, drinkarna kom fram och så även chips, popcorn och apelsinjuice för min del (med is såklart, det var ju kalas)! Mycket festligt må jag säga. Framåt kvällen anslöt sig även några andra, något mer inbitna, Glasgowbor till vårt lilla kalas. Det var Paulines gamla skolkamrat Hedda och lite folk hon har lärt känna här under sin studietid. Jenny från Värmland och Henna från Finland bland annat.  

Efter en trevlig stund i vår glamorösa flat var det tid för utgång. Vi gick i spridda skurar till ABC och lyckades på något vis hamna i stort sett först i kön, vilket betydde att tiden vi spenderade i den blev ganska kort. Inte mig emot. 5£ i entrén och 1£ i garderoben, sen var det dags att ge sig ut på det gigantiska dansgolvet. Det var helt galet! Jag såg inte en enda människa under kvällen som inte var utklädd, det fanns allt från spöken, elvis och Scooby Doo till julgranar, båtar och kritor. Det roligaste var alla par man såg, en smurf tillsammans med en överkörd brud eller hulken som står och håller om en nyckelpiga. Mycket underhållande må jag säga. En lyckad kväll helt enkelt. Och här kommer bildbeviset(foton från Paulines kamera):


På lördagen tog vi det ganska lugnt i vårt lilla kollektiv, tittade på tv, fnissade åt gårdagens strapatser/bilder och hade det allmänt gott. Framåt kvällen lagades en paj som vi åt gemensamt för att sedan ge oss ut i staden igen. Det var dags för en konsert som vi har sett fram emot sedan september. Efter några om och men fick vi tag på biljetter och kunde gå in på Art School där kvällen mjukstartade med en härligt busig kille vars artistnamn är Jay Jay Pistolet. Han var jättebra, en perfekt uppvärmning för huvudnumret: Laura Marling som, med bara 19 år på nacken, slog oss med häpnad. En konsert fylld av både nya och gamla låtar i sköna live-versioner framförda både med band och några med bara fröken Marling och hennes gitarr. Jag var helt lyrisk. Hon ser så liten och späd ut men har en helt fantastisk röst. Jag tror nog att alla i publiken var lite småkära i denna donna när vi stod där nedanför scenen och nynnade med. I alla fall vi i kollektivet. Tyvärr har jag inga bilder då jag glömde min kamera.. Som alltid. Kvällen avslutades med lite god gino innehållande vit choklad, diverse bär, banan, äpple, päron och vaniljglass till.. Mmm!

En underbar helg helt enkelt.

Ha det fint.
/Julia

Kommentarer
Postat av: Pauline

HAHAHA Julia!! Vilka bilder du la upp då! :D

2008-11-03 @ 16:12:33
URL: http://polle.webblogg.se/
Postat av: Erika

Hej!

Vart har du hittat din florhatt? :)

2010-05-15 @ 22:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0