Pigg o glad

Jaha. Så var det dags att skriva ner helgens händelser. Om ni vill läsa intressanta blogginlägg om Skottland bör ni nog vända er till någon av de andra, gänget var nämligen i highlands över helgen - själv låg jag här i min säng och tyckte ovanligt synd om mig själv för att jag var sjuk.. Haha. Men nu är jag pigg och glad igen!

I helgen har jag alltså mest legat i soffan och tittat på tv, tagit det ovanligt lugnt och pratat med Jakob. Men innan dess! Oj oj oj... Det har ju hunnit bli oktober sen jag skrev sist! Vi har haft ytterligare två dagar i skolan med kroki, blivit erbjuna en plats skolans nya annonsmaterial (som vi tackade nej till eftersom vi skulle till highlands), och shoppat böcker.. ! Japp. Jag och Pauline spenderade minst en timma på Borders som är en bok/tidningsaffär och hittade massa fantastiska böcker. Det var så svårt att välja! Till slut, efter många, många om och men så bestämde jag mig för tre: Building Design Portfolios, Ultimate Illustration samt Fashion Wonderland (Japp, det var en av de jag hade spanat in). Mängder av fina illustrationer av massa olika illustratörer, kul! Jag måste skaffa mig ordentliga bokhyllor när jag blir stor, så att jag kan ha ett litet minibibliotek med roliga böcker. Och en walk-in garderob. Det hade varit fint det. Så får det bli. Haha.

Idag har jag några få måsten: klacka om mina stövlar, öva på skuggor, highlights och blind-sketches till visual art kursen imorgon och att handla mat.. Låter som ännu en skön, om än regnig, dag i Glasgow. Kanske borde slänga i en tvätt med för till helgen ska jag till Stockholm och då vill man ju ha rena kläder. Det ska bli så kul att träffa alla.. Särskilt Jakob.. Såklart.

Men men, ha det gott!

/Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0