Ledighet

Så var man ledig igen..! Imorgon blir det alltså sovmorgon... Skönt.. Jag är ju som sagt ingen morgonmänniska. Idag har vi varit i skolan och valt våra kurser.. Det blev precis som jag ville ha det! Tjohoo!! Och det visar sig att vi bara kommer gå i skolan på onsdagar och torsdagar.. Snopet! Två dagar i veckan! Men det känns bra faktiskt. För det första kan vi sova massa på mornarna, för det andra så blir det billigare reskostnader och för det tredje... Tjaa.. Vi kan göra annat i Skottland än att plugga kanske. Jag kanske till och med kan åka hem till Jakob nån mer gång. Det vore ju faktiskt mysigt.

Så nu i veckan ska vi hitta på lite av varje, gå på stan och flytta in i lägenheten samt inflyttnings/födelsedgsfest på fredag kväll hos Björn och Johan. Kul! Sen (och här kommer det bästa) kommer Jakob på fredagsnatten..! Vi har inte setts på en evighet känns det som. Vi har även funderingar på att åka en sväng till IKEA i helgen. Men det återstår att se hur det blir med det.

Men det allra roligaste idag var ändå när det kom två killar från universitetets reklamavdelning och frågade om vi ville ställa upp som modeller för universitetet, typ på deras foldrar och sånt. Jag kunde knappt hålla mig för skratt, s himla konstigt. Av alla så kommer de fram till oss svenskar som bara kommer vara där typ en termin. Haha! Men självklart ställer vi upp! Så de fotade alla för att ha oss på bild, sen skulle de höra av sig. Får väl se om man blir utvald. Haha!

Men men. Nu är det färdigbloggat för idag.

/Julia

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej min dotter!

Hur slappt kan man ha det!!! Bara två dagar i skolan.

Men jag förmodar att ni har en del att läsa de andra dagarna.. Skulle bara påminna dig om en sak. Glöm ej köpa skor som håller för regniga Glasgow.

Kram och ha de så bra. Skall boka resa till Glasgow så snart jag får tag i Kinaresenären så att vi kan komma den 20 21 nov. Kram och ha de så bra

2008-09-17 @ 09:59:40
Postat av: johan & magnus

Hi there, everything sounds supernice over in glasgow men hur går det med skottskan? förstår du något? Vi får höras snart - när jag är hemma ifrån kina.



ha de gött - stora kramar ifrån mig och mangan. // JOHAN

2008-09-18 @ 15:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0