Oh boy, vilket vackert väder

Solen skiner idag!! Helt fantastiskt! Och det har varit uppehåll i flera dagar, totally amazing. I fredags avnjöt vi Carolinas hembakade tårta och kraterbullar hos Björn och Johan på födelsedags/inflyttningsfest.. Kul kväll, vi där och hade det gott, fnissade åt fåniga raggningrepliker och spelade lite "Who's naked?" (typ samma som "Vem där?" fast med nakna människor, tänk vad lite naket kan göra för stämmningen). Sen kom Jakob.. ! Tjohoo! Jag, Alida och Anna mötte upp honom på busstationen strax innan ett och sen for vi hem till vår fina lägenhet på Ingramstreet, äntligen slapp vi sova på Eurohostel!

Igår gick jag och Jakob på stan och letade efter tröjor (till Jakob) iphones (till Jakob) och annat mysigt (ja.. det stod jag för.) När vi var inne på Urban Outfitters såg jag massa mer böcker som skulle passa perfekt i min bokhylla: Contemporary Graphic Design av Charlotte & Peter Fiell, Fashion Illustrations by Fashion Designers av Laire Borelli, Fashion Wonderland (uncover the power of illustration in fashion) av någon som jag inte vet och Street Sketchbook av Tristan Manco. Sen var jag givetvis och fingrade på Over and Over av Mike Perry som jag nämnde häromdagen. Mmm..

Sen på kvällen var det dags för första middagen i vårt nya hem. Det bjöds på grönsakspaj (så himla god, receptet kommer när jag fått det) och kladdkaka. Jag och Jakob var kakansvariga.. Haha.. Det började inte så bra, redan i affären var förvirrelsen ett faktum. Att hitta vaniljsocker och kakao visade sig svårare än vad vi trott. Så det blev flytande vaniljextrakt och någon slags konstig kakao.. När vi kom hem inspåg vi att vi varken hade något ströbröd eller någon form. Men vi krossade k-flingor och gjorde en platt variant på en vanlig ungnsplåt. Det blev, trots mycket ångest (mest från min sida) en god kladdkaka och en lyckad kväll. Efter middagen satt vi (alla tio utan problem i vårt vardagsrum!) och såg på en lista på TV, 100 most annoying songs, från nr typ 48 till 1 (som blev My heart will go on, Celine Dion).. Sen var vi helt slut och gick och lade oss.

Idag har vi varit på stan igen och jag har inhandlat sängkläder i rätt storlek och en handduk till mitt rum. Jag måste skaffa någon slags papperskorg, några ljus och andra prylar som kan öka mysfaktorn. Men tar nog det någon dag då jag inte har stackars Jakob med mig. Han led sig igenom halvtimman på Primark.

Idag har vi även varit på Glasgows "moderna museum", det var en utställning med Jim Lambie på nedervåningen. Han hade gjort ett konstverk som såg ut som en tegelvägg fast i tyg som var jättemysig.. Massa tyger med olika mönster på en liten vägg. Inspirerande. Golvet var typ tejpat i grafiska mönster.. Men det hade han inte ens gjort själv.. Haha! På en annan våning hade en konstnär som fått bröstcancer tagit massa självporträtt under hela behandlingen. Det kändes konstigt att se på, hon hade verkligen utrycksfulla bilder.

Nu sitter vi på ett café där man måste betala för internet.. Aj, aj, aj. Men vad gör man inte för att få blogga lite.. (Eller?? Haha! Vi måste verkligen fixa internet till lägenheten.) Ikväll ska jag och Jakob ut och äta.. Mys pys. Jag har spanat in en italiensk restaurang som verkar fin.. Men vi får se vart vi hamnar. Bilder på lägenheten, huset och vad vi gjort i helgen kommer nog senare, Jakob verkar vara lite otålig nu...

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: emelie

åhh julia. ni verkar ha det så bra! kul att du har jakob hos dig ett litet tag också. ser fram emot att se fler bilder på lägenheten! kramis

2008-09-21 @ 20:17:50
URL: http://whirl.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0