Räkor och choklad

Ja. Vi sitter på cafét. Igen. Idag duggar det lite ute, så jag beställde en varm choklad och en slags varm räkmacka. Myspys. Det blir mycket mackor och liknande här nere. Mest vitt bröd med, inte helt nyttigt kanske. Men men, man måste väl ta seden dit man kommer? Det är så jag har fattat det i alla fall. Det blir nog bättre när vi får vårt eget sen.

Igår skrev vi på kontraktet! Lägenheten är vår..! Tjohooo! På fredag flyttar vi in, bye bye hostel. Jag och Anna var helt slut efter alla underskrifter som skulle göras, men lyckliga, se själva!

Glada efter tusen signaturer.

Det firades med lite shopping (Anna) och lite stövelprovning (moi). Sen åkte vi "hem" och... Tja.. Vi satte oss på cafét. Surprise! Senarepå kvällen var hela gänget (utom stackars Alida som fortfarande är sjuk) ute och firade att vi fått tag i någonstans att bo. Eva och Michal vek av framåt kvällen på grund av hunger men vi andra svängde våra lurviga på ett ställe som hette BOHO.. Kul kul, vissa var mer i gasen än andra och fick för sig att bryta på ryska hela kvällen, Palina (Pauline), Natasha (Anna) och Julietta (ja, vem kan det ha varit??). Mmm.. Det var en rolig kväll helt enkelt. Bildbevis finns på Paulines blogg.

Tidigare på dagen var vi även ute på en liten photoshoot i Kelvingrove Park. De andra har så fina kameror (och mer erfarenhet av att fota) så antagligen hittar ni bättre bilder på deras bloggar (se länklistan till höger). Här kommer ett axplock av bilder i alla fall..



Ikväll är än så länge ett mysterium, vet inte vad som händer. Nåt blir det säkert. Är ganska nöjd med att sitta här och försöka kontakta omvärlden visserligen, men nån gång kanske man blir trött på det med. Jag skriver säkert snart igen!

/Julia

Kommentarer
Postat av: emelie

julia min vän! ni verkar ha det kanoners i skottland! vi har det ganska tufft här hemma i skolan kan jag meddela. fullt upp i alla tre kurser verkligen. den här veckan har jag börjat skolan 8 varje dag och inte gått hem tidigare än 5 med untantag för i fredags. pust. sånt är vi gdk:are inte vana vid!

ta hand om dig och alla andra vänner! kram

2008-09-14 @ 00:19:17
URL: http://whirl.se/wp
Postat av: Anonym

Det verkar som ni lever livet rejält... Det är bra att ni verkar trivas förmodligen börjar allvaret då terminen börjar. Här hemma är det för närvarande väldigt tomt. Magnus och Johan är ju i Kina. Så även Stefan. Anna och Melvin i Bjerred. Så jag och pepsi får slå runt själva. Kram från modern.

2008-09-14 @ 14:40:36
Postat av: emese

Vilken fin blogg du har, vännen! Och vad fina ni är!! Fortsätt lägg upp massor med bilder så ska vi här hemma längta ihjäl oss efter er!! :*

2008-09-15 @ 21:28:24
URL: http://photographybyemese.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0