Skola

Jepp, då sitter jag här igen.. På betalcafét. Jag har ca två timmar kvar på mitt kort så om jag skyndar mig kan jag gå hit fler gånger. Den snåla smålänningen i mig jublade när jag kom på att jag ju kunde logga ut medan jag skriver mitt inlägg.. Haha.

Idag har vi haft första riktiga skoldagen..! Vi hade kursintro till två (av tre) kurser: Digital Media och Advanced Visual Creativity. De verkar jättespännande, även om lärarna var något förvirrade. Digital Media kommer vi göra något i flash, vi får briefen nästa vecka så jag vet inte vad. Men fick se lite vad tidigare klasser hade gjort, och det känns som om det kommer bli roligt. Om inte annat är det ju kul att få lära mig lite flash. I den andra kursen kommer vi börja med typ kroki, sen har jag ingen aning om vad vi kommer göra, den briefen kommer nästa vecka också. Allt känns väldigt bra än så länge i alla fall, förutom att jag aldrig varit särskilt duktig på att rita. Jag får helt enkelt öva, som min kära mor brukar säga. Att hon alltid ska ha rätt, typiskt.

Imorgon ska vi till Art Store efter skolan och köpa block, pennor och annat roligt. Jag tänkte även införskaffa en "visual journal" som Sam ("konst"-läraren) tjatar om hela tiden. Där ska man samla sina visuella ideér, spara inspirerande saker man hittar eller skriva ner tankar om livet eller nåt annat. Hmm.. Känns lite som en sån där bok man hade när man var liten och samlade typ löv i. Haha, back to basic.

Förresten, vad hette kakorna som Emil gillar så mycket? Nu ska jag skypa lite med Jakob. Ha det fint!

/Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0