West End weekend

Jaha.. Nu sitter vi på ett café  i West End, helt klart den vackraste av Glasgows olika delar. Här är det mycket träd och parker och sånt.. Och djur! Vi gick genom Kelvingrove Park på väg till cafét och såg både nån slags skata (ovanligt vacker och tjock) och en grå ekorre... Som hemma fast annorlunda som man brukar säga.

Nu undrar nog ni, alla mina trogna läsare, vad vi egentligen gör i West End? Jo, det har strulat till sig lite med det hostel som vi bott på hittills vilket gjort att vi blivit tvungna att boka in oss på ett annat denna helgen. Inte mig emot, här är vackert som en disneyfilm. Men på söndag blir det tillbaka till City Centre.

Stackars Alida ligger hemma i loungen, sjuk och eländig, medan vi andra sitter här på cafét och bloggar.. Här kan vi dock inte stanna allt för länge, snart ska jag och Anna in till stan och skriva på lägenhetskontraktet. Tjoho!! Det verkar som om vi kommer få tillgång till den på fredag, alltså om en vecka. Först blev vi lovade att få flytta in senast den 16e, men han som bor där nu kom plötsligt på att han inte kunde flytta ut så fort.  Så vi får snällt vänta tre dagar till. Men, men, det kunde varit värre!

Hörs snart!

/Julia

Kommentarer
Postat av: Månika Petersson

Kära dotter!

Det verkar ju inte gå någon nöd på er! Och vad gör det att ni får vänta lite på lägenheten.. men jag undrar hur är det med maten...

Kram från din moder

2008-09-12 @ 15:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0